🚚INGYENES SZÁLLÍTÁS 15 990 Ft feletti online vásárlás esetén! A termékeket a kézhezvételtől számított 100 napon belül visszaküldheti nekünk.

Atlas For Men, egy outdoor márka születése

1999-ben új fejezet kezdődött a francia kültéri divat történetében. Marc Delamarre, az Atlas Editions akkori fejlesztési igazgatója megalapította az Atlas For Men márkát, amelynek célja a férfi kültéri ruházati piac forradalmasítása volt. Ez az innovatív vállalkozói elképzelés gyorsan óriási sikert aratott.

A kezdetek

25 évvel ezelőtt Marc Delamarre belevetette magát a kültéri ruházat világába. Amikor létrehozta a márkát, nem volt idegen számára a kiadók működése és az új koncepciók fejlesztése. Több kísérlet után, 1998-ban született meg az ötlet, hogy outdoor ruházati termékeket kínáljon férfiak számára katalógus formájában. Az elképzelés ígéretesnek bizonyult.

Számos tényező meghatározó volt az Atlas For Men létrejöttében. Először is, a férfi kültéri ruházati piac ekkoriban még nem volt telített Franciaországban. Nem létezett olyan katalógus, amely kizárólag erre a szegmensre koncentrált volna, bár a postai értékesítés és a direkt marketing uralta a kereskedelmet. Ráadásul a férfiak kevésbé voltak hajlandóak boltokban vásárolni, inkább praktikusabb és közvetlenebb megoldásokat kerestek.

Marc Delamarre azt is felismerte, hogy a férfiak sokkal hűségesebbek egy megbízható és kizárólag férfiaknak szóló márkához. Ellentétben a nőkkel, akik sokszor más-más márkák termékeit választják, a férfiak gyakran lojálisak maradnak, ha találnak egy számukra megfelelőt. Így született meg az ötlet egy teljes, immerzív univerzum létrehozásáról.

Egyedülálló élmény az ügyfélek számára

A koncepció nagy érdeklődést eredményezett azon férfiak körében, akik nem kedvelték a tradicionális vásárlást, mivel egy praktikus alternatívát kínált, így gyorsan népszerűvé vált. Az Atlas For Men első katalógusait az amerikai vadon inspirálta, innen ered a Sziklás-hegység, Daytona, Colorado és Golden Rock elnevezések. Ezt a stílusvilágot az amerikai katalógusok ihlették, amelyek ekkor már sikeresen célozták meg a férfi közönséget. Az elképzelés célja az volt, hogy a katalógus minden oldala távoli helyekre repítse el az ügyfeleket és kiszakítsa őket a megszokott környezetükből.

A vásárlókat vonzotta az exkluzivitás. A koncepció nem csupán ruhák értékesítésére korlátozódott, hanem egy valódi élményt is kínált. A kollekciók úgy voltak megtervezve, hogy egymáshoz illő öltözeteket kínáljanak, mint ahogy azt egy bolt eladója is tenné. Minden egyes darab úgy lett kialakítva és elhelyezve a katalógus lapjain, hogy harmonizáljon egymással és a kiegészítőkkel egyaránt.

Ez a megközelítés kifizetődőnek bizonyult, és továbbra is sok hűséges ügyfelet vonz napjainkban. Az Atlas For Men sikere a piac működésének mély megértésén és az ügyfelekkel való érzelmi kapcsolat kialakításán alapszik, társítva egy egyedi és koherens értékajánlattal.

 

A márka bevezetése során felmerült akadályok

A cég indítása nem volt egyszerű feladat. A kezdeti csapat kicsi volt, néhány elkötelezett kollégából állt, akiknek mindent a nulláról kellett indítaniuk.

Az első időszakot a kísérletezés, valamint a mélyreható elemezés és tervezés jellemezte, amelyet sikeres modellek, mint például az Yves Rocher inspiráltak. A márka első katalógusai az amerikai vadon tájait idézték, amelyekre felfigyelt a célközönség. Ez az egyedi megközelítés, amely nem csupán ruhákat, hanem egy életstílust és egy univerzális élményt kínált, segítette az Atlas For Men-t abban, hogy kiemelkedjen a rendkívül kompetitív divatpiacon.

A kezdeti időszakot a startupokra jellemző lelkesedés és dinamika, valamint a új márka bevezetéséhez kapcsolódó kihívások jellemezték. A csapatnak nagy agilitást és gyors alkalmazkodási képességet kellett tanúsítania a számos váratlan helyzet kezeléséhez.

Minden egyes lépés, a tervezéstől a termékek kiszállításáig, értékes tanulási lehetőséget biztosított. Ezek a formáló élmények nemcsak a csapat kohézióját és ellenállóságát erősítették, hanem hozzájárultak a folyamatok finomításához és a kínálat általános minőségének javításához is. Ez az induló időszak, bár tele volt kihívásokkal, kulcsfontosságú volt a vállalat identitásának és kultúrájának kialakításában, megalapozva ezzel a jövőbeni siker szilárd alapjait.

Az identitás megteremtése

Az Atlas For Men elnevezés az Éditions Atlas gyökereiből ered, és egy felfedezésre és kalandra épülő univerzummal köti össze a márkát, amely tökéletes harmóniában van annak identitásával. Az „Atlas” a felfedezést és az érintetlen vadont szimbolizálja, míg a „For Men” nemzetközi érzetet ad, erősítve az outdoor életstílust és a férfi divatot.

A vállalat története egy izgalmas utazás a kültéri divat és a direkt marketing fejlődésén keresztül. A kezdeti vízió középpontjában egy kalandor férfi állt. A márka folyamatosan tágította horizontját, kiegészítette kínálatát női ruházati termékekkel, valamint diverzifikálta termékválasztékát a klasszikus kültéri ruházattól az otthoni viseletig.

Ez a fejlődés folyamatosan tükrözte az ügyfelek igényeihez való alkalmazkodást, miközben megőrizte saját esszenciáját: a kaland és a vadon szellemét.

Az első 16 oldalas katalógusoktól a mai, bővített verziókig a vállalat merész témákat dolgozott fel, ezek közé tartozott a western stílus. Emellett visszafogottabb irányzatokhoz is nyúlt, az ügyfelek értékes visszajelzései alapján. A rendelkezésre álló méretek bővítése, amely napjainkban az 5XL-es méretig terjed, tökéletesen illusztrálja az inkluzív és ügyfélközpontú megközelítést.

Jelenleg a márka a 25. évfordulóját ünnepli, a magyar kültéri ruházati piacon pedig 2020 óta van jelen, azonban továbbra is szem előtt tartja azt az úttörőnek számító elképzelést, amely már a kezdetektől vezérelte. Ez a történet tökéletesen bemutatja, hogyan vezethet egy vállalatot a kristálytiszta vízió és a fogyasztói igények mély megértése a sikerhez.

    Válassza ki a méretét